De VanDrie Group voegt waarde toe in haar keten door gebruik te maken van de input en zo hoogkwalitatieve producten te maken die van toegevoegde waarde zijn voor haar stakeholders. Op de lange termijn wil de VanDrie Group bijdragen aan de voor haar belangrijke SDG’s. Belangrijke waarden bij alles wat de VanDrie Group doet zijn: betrokkenheid, one-step-ahead, verantwoordelijkheid en oog voor kwaliteit.
Input
Menselijk Kapitaal
Bij ons werken 4350 medewerkers. Dit zijn 2620 in dienst en 1730 inleenmedewerkers.
Productie
Faciliteiten en
Infrastructuur
Wij hebben in totaal 22 productielocaties en 31 kantoor-
voorzieningen. We werken samen met 1.100 kalverhouders.
Natuurlijke grondstoffen
Wij gebruiken 276 miljoen kwh elektriciteit,
80 miljoen m3 gas
en 4 miljoen m3
water bij onze productie.
Dieren
Bij het produceren van vlees, vormen dieren het gebruikte ‘kapitaal
Wetenschappelijke kennis
Via R&D
wordt kennis, vakmanschap en innovatie ingebracht.
Sociaal kapitaal
Toeleveranciers, businesspartners en andere stakeholders.
Financieel kapitaal
Strategische thema's
Output
Zuivelgrondstoffen
270.000 ton zuivelgrondstoffen geproduceerd
200.000 ton zuivelgrondstoffen verhandeld
We maken zelf zuivelgrondstoffen én handelen daarin. Dit doen Melkweg (NL), Zoogamma (IT), Serum Italia (IT), Eurolat (DE) en Schils Food (NL). De zuivelgrondstoffen (zoals magere melkpoeder, weivetten en WPC worden gebruikt voor allerlei soorten van voedsel- en dranktoepassingen. Denk aan melkdranken, yoghurts, desserts, consumptie-ijs, suikergoed, bakkerijproducten en sportvoeding. De producten gaan voornamelijk naar zuivelproducenten, levensmiddelenfabrikanten en importeurs van zuivelproducten.
Diervoederproductie
450.000 ton kalvermelk geproduceerd
480.000 ton muesli geproduceerd
Tentego (NL), Navobi (NL), Alpuro (NL), Schils (NL), Brons (NL), Alpuro Breeding (NL), Zoogamma (IT) en Kalmi Italia (IT) maken en verhandelen diervoeders. We maken vele verschillende soorten: naast kalvermelk, muesli, krachtvoeders worden ook producten voor lammeren, zeugen, biggen en pluimvee gemaakt. De producten worden zowel onder eigen merknaam als in klanteigen verpakking (private label) verkocht en gaan zowel naar eigen kalver-/veehouders binnen de VanDrie Group als derden.
Kalverhouderij
1,5 miljoen kalveren opgenomen
in onze integratie
Van Drie bv (NL), Van Dam (NL), Sobeval (FR), Vals (FR) en Van Drie Kalverhouderij (BE) zorgen voor de aankoop en selectie van kalveren. Vanuit de organisaties worden kalverhouders door eigen specialisten, rayonbeheerders, begeleid op het gebied van diergezondheidszorg, voedering en management.
Kalfsvleesproductie
258.000 ton kalfsvlees geproduceerd
T. Boer & zn (NL), Ekro (NL), ESA (NL), Sobeval (FR) en Tendriade (FR) maken kalfsvlees. Frankrijk, Italië en Duitsland zijn de grootste afzetmarkten voor kalfsvlees. De kalfsvleesproducten zetten wij af naar de (vlees)groothandel, detailhandel, supermarkten, slagerijen, hotels, restaurants, cruiseliners, cateraars, industrie, farmacie en de institutionele markt. We hanteren de volgende (merk)concepten voor kalfsvlees: VanDrie Controlled Quality Veal, Peter’s Farm, Vitender en Friander. In Frankrijk liggen de merken Finesse de Veau en Tendriade in de schappen. Daarnaast hebben we twee conveniencelijnen: JAN en Gourmet.
Rundvleesproductie
37.000 ton rundvlees geproduceerd
Ameco (NL) produceert rundvlees. Het bedrijf richt zich daarbij op het oer-Hollandse dubbeldoel melkrund. De rundvleesproducten gaan naar retail, horeca en foodservice.
Kalfsvellen
1,3 miljoen kalfsvellen verwerkt
Oukro (NL) verwerkt kalfsvellen. Het merendeel van deze kalfsvellen gaat naar Italië. De kalfsvellen vinden vervolgens hun weg naar leerlooierijen en producenten van schoenen, tassen en kleding.
Marketing en promotie
+/- 159 miljoen consumenten bereikt
Via de Stichting Promotie Kalfsvlees (SPK) (NL) voeren we zelf de marketing en promotie van onze producten uit.