Over VanDrie Group

De VanDrie Group is een Nederlands familiebedrijf met zestig jaar aan historie. In de vroege jaren 60 van de vorige eeuw kocht Jan van Drie senior zijn eerste kalf bij een melkveehouder. Zijn keuze bleek een succes. Al snel volgden meer kalveren die melkveehouders niet gebruikten als vervanging van de eigen melkveestapel. In de jaren die volgden, groeiden de activiteiten van Jan van Drie senior uit tot de VanDrie Group, zoals we die nu kennen.

Het grootbrengen van kalveren is inmiddels niet meer de enige activiteit van de VanDrie Group. De organisatie kenmerkt zich tegenwoordig door ketenintegratie. De VanDrie Group heeft alle schakels van de productie in eigen beheer. De bedrijven in Nederland, België, Frankrijk, Italië en Duitsland produceren kalfs- en rundvlees, diervoeders, zuivelgrondstoffen en kalfsvellen. Andere belangrijke activiteiten zijn het verhandelen van zuivelproducten voor industrieel gebruik en het adviseren van melkveehouders bij de opfok van hun kalveren.

Bestuur

Het volledige eigendom van het bedrijf ligt bij de familie Van Drie. De directie bestaat uit de drie aandeelhouders. De directie neemt 5 keer per jaar deel aan een overleg met afgevaardigden uit de diverse bedrijven en het team Corporate Affairs and Quality. Onder voorzitterschap van de algemeen directeur ontwikkelt de directie de strategie van het bedrijf en neemt besluiten over algemene concernaangelegenheden.

De focus ligt daarbij op het creëren van waarde op de lange termijn. In de besluitvorming houden we daarom rekening met de economische en sociale impact van beslissingen. De directie is eindverantwoordelijk voor de acties en besluiten binnen de VanDrie Group en accordeert de externe rapportage over het gevoerde beleid van het bedrijf. Alle directieleden zijn voor onbepaalde tijd aangesteld.

Naast de directie kent de VanDrie Group diverse andere bestuurscolleges, waaronder de management-, operationele en quality and assurance-teams per bedrijf of ketenschakel. Het bedrijf kent geen verdere toezichthoudende of adviserende organen. In de Global Reporting Initiative (GRI)-lijst staat meer informatie over de rol en de invulling van het bestuur van de VanDrie Group.