Over VanDrie Group

Onze missie en ambities

De VanDrie Group vormt een unieke keten, waarbinnen we onze kwaliteitsproducten maken. Als toonaangevend bedrijf in de Europese keten van dierlijke eiwitten, voelen wij de intrinsieke motivatie om bij te dragen aan de verduurzaming van de veehouderij. In alles wat we doen, staat het tot waarde brengen van restproducten centraal.

We streven daarbij naar het realiseren van toegevoegde waarde voor onze klanten, terwijl we verantwoordelijkheid nemen richting het milieu en de samenleving. Dit lees je terug in onze missie:

Missie

Maximale klantwaarde creëren door de keten heen en tegelijkertijd verantwoordelijkheid nemen voor onze mensen en de impact op dier en klimaat

Innovatie is voor ons een belangrijke drijfveer. Niet als doel op zich, maar als middel om de keten duurzaam te verbeteren. Hiermee kunnen we nog meer waarde toevoegen aan ons bedrijf en bij de boeren met wie we samenwerken.

We zien genoeg uitdagingen om ons bedrijf en ons bedrijfsmodel financieel wendbaar te houden en tegelijk duurzamer te maken. Vanuit onze missie willen we de VanDrie Group verantwoordelijk en duurzaam voortzetten. Daarbij is onze ambitie:

Ambities

• onze marktpositie versterken en de bekendheid van onze hoogwaardige producten wereldwijd blijven verbeteren;

• innoveren om onze keten duurzamer te maken;

• langetermijnpartnerships aangaan om verandering aan te jagen.

Sustainable Development Goals

Onze ambities sluiten aan bij verschillende Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties.

SDG 2 - Geen honger

Wij willen op een duurzame wijze levensmiddelen produceren. Om de groeiende wereldbevolking te kunnen voeden, moet voedsel efficiënter geproduceerd worden, zonder ecosystemen aan te tasten. Daarmee verplichten we onszelf om te ontwikkelen.

SDG 8 - Waardig werk en economische groei

We dragen bij aan goed en waardig werk. We beschermen arbeidsrechten en bieden een veilige werkomgeving. We gaan voor inclusieve en duurzame economische welvaart. We willen van toegevoegde waarde zijn in alle landen waarin onze bedrijven gevestigd zijn.

SDG 9 - Industrie, innovatie en infrastructuur

We willen een veerkrachtig bedrijf zijn. We hebben technologische vooruitgang nodig om klimaatdoelen te behalen. We investeren in technologische ontwikkeling, onderzoek en innovatie. Dit doen we onder andere door het inzetten van R&D en het investeren hierin.

SDG 12 - Verantwoorde productie en consumptie

Onze producten maken we onder het motto ‘beter produceren met minder’. We dragen zorg voor duurzaam en efficiënt gebruik van natuurlijke hulpbronnen. Daarnaast beperken we voedselverspilling en afvalproductie via recyclage, hergebruik en preventie.

SDG 13 - Klimaatactie

We verminderen onze negatieve impact door onze CO2-uitstoot te verlagen. We willen de bewustwording tot klimaatactie vergroten, in elke schakel van onze keten.