Over VanDrie Group

Wie we zijn

De VanDrie Group is een Nederlands familiebedrijf. Onze oprichter Jan van Drie sr. begon in de jaren ’60 van de vorige eeuw met het grootbrengen van kalveren die melkveehouders niet konden gebruiken voor de vervanging van de eigen melkveestapel. Het bleek een strategische keuze: Jans activiteiten groeiden uit tot de VanDrie Group. De volledige eigendom van het bedrijf ligt nog steeds bij de familie Van Drie. Onder de VanDrie Group vallen inmiddels 29 hoofddeelnemingen, bedrijven die gevestigd zijn in Nederland, België, Frankrijk, Italië en Duitsland. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Mijdrecht (NL). De omzet van de VanDrie Group bedraagt 2,3 miljard euro. Het Europese marktaandeel is ongeveer 28 procent. In 2021 bedroeg het aantal medewerkers ongeveer 4000; dit is inclusief inleenmedewerkers.

Inmiddels kenmerkt de VanDrie Group zich als ketenintegratie: alle schakels van de productie zijn in eigen beheer. Wij zijn producent van kalfs- en rundvlees, diervoeders, zuivelgrondstoffen en kalfsvellen. Daarnaast handelen we in zuivelproducten voor industrieel gebruik en begeleiden we melkveehouders bij de opfok van hun kalveren.

Ons familiebedrijf is gedreven door waarden als betrokken, 'one step ahead' en kwaliteit. We zijn praktisch en nuchter en nemen verantwoordelijkheid voor onze impact op mens, dier en klimaat. Vanuit het principe van rentmeesterschap zetten we in op ontwikkeling en innovatie om zo maatschappelijk van waarde te zijn.